lørdag den 28. september 2013

LCHF Lasagne med aubergine

Min absolut favorit LCHF ret er lasagne med aubergine, og jeg har efterhånden lavet den en del gange. Selvom den tager ret lang tid at lave, er det alt arbejdet værd.
De traditionelle lasagneplader er her erstattet med friterede aubergineskiver, hvilket smager fantastisk. Jeg kan bedst lide min kødsovs med grøntsager i, det kan dog varieres helt efter smag og behag.
Du skal få opskriften her.

Ingredienser:
2-3 auberginer
1 pakke hakket oksekød
2 ds hakkede tomater
1 løg
1 lille bakke champignon
5-6 basilikumblade
2-3 æg
250 g revet ost
100 g revet parmesan
kokosolie til stegning
evt chili
salt og peber

Skær auberginerne i tynde skiver på langs, og læg dem på et viskestykke eller køkkenrulle. Drys skiverne med salt, og lad dem stå i mindst 30 min.
Svits løg i en gryde sammen med chili, og brun derefter kødet. Tilsæt champignon, tomat og fint hakket basilikum, smag til, og lad det stå at simre.
Varm ovnen til 200 grader.
Skyl salten af auberginerne, og dub alt vandet af med et viskestykke eller køkkenrulle.
Pisk æg sammen, og dyp auberginerne heri. Steg i rigeligt med kokosolie på en pande, så opnås det bedste resultat.
Læg aubergine, kødsovs og ost i lag, slut af med ost, og bag det i ovnen i ca 30 min.

Server med salat, rodfrugtfritter eller dine yndlingsgrøntsager


Ingen kommentarer:

Send en kommentar