lørdag den 14. september 2013

Test af kage #3

Igen tester jeg lige chokoladekage. Og bare rolig, jeg spiser ikke alle kagerne selv. Jeg smager lige, og resten tager jeg med på familiebesøg i morgen - så er der også et testpanel.

Igen har jeg fået inspiration hos Åse, der har lavet kladdkakemuffins.
Disse er uden nogen form for sødning.

Til 8 muffins skal der bruges:
2 æg
100 g mørk chokolade, min. 72%
100 g smør
3/4 dl piskefløde
1 tsk vaniliepulver
revet kokos

Varm ovnen til 225 grader.
Pisk æg sammen til en luftig masse - det tager lidt tid. Pisk derefter fløde og vanilie i. Smelt smør og chokolade, og pisk det i blandingen.
Fordel dejen i forme, og pynt med revet kokos. Bag i ca. 10 min.
Kagerne kan også pyntes med mandelflager eller frysetørrede hindbær, sidstnævnte skal dog først på når kagerne er næsten færdige, da hindbærrene ellers forkulles.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar