lørdag den 28. september 2013

Små kernebrød med chokolade

Jeg er blevet rigtig glad for kernebrødet, det er super let at have med i madpakken eller til morgenmaden. Jeg kan køre længe på et par skiver med smør og fuldfed ost.
Nu har jeg så lavet en portion uden den revne ost, men i stedet med chokolade og tørrede tranebær. Det er altså en sødere variant, der kan fungere som et hurtigt mellemmåltid, hvis trangen til det søde bliver for stort.


Til 6 stk skal der bruges:
75 g hørfrø
75 g sesamfrø
75 g solsokkekerner
75 g græskarkerner
75 g hasselnødder
75 g mandler
150 g chokolade
1 stor håndfuld tranebær
3 æg
½ dl olie
½ tsk salt

Varm ovnen til 160 grader
Hak nødder, mandler og chokolade groft, og bland alle ingredienser sammen.
Fyld massen i små forme, jeg har brugt nogle kraftige papirforme, der kan fås en del steder, bl.a. kvickley og Netto.
Bag i ca. 30-35 min.

Massen kan også hældes i en sandkageform til ét stort brød, så skal det bage ca. dobbelt tid.
Brødet kan fint fryses.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar