torsdag den 10. oktober 2013

Kyllingedeller med ost, bacon og grønt

Nogle gange er man heldig at finde kød sat ned til meget billige penge, og jeg fandt kyllingefars til 10 kr for et par uger siden. I køleskabet havde jeg et par grøntsagsrester, lidt hytteost og bacon, og tænkte at det helt sikkert kunne blive til noget godt. Så her til aften har jeg fået bikset nogle rigtig lækre kyllingefrikadeller sammen, og jeg vil lige dele opskriften:

1 pk kyllingfars
2 store spsk hytteost
1 løg
100 g champignon
100 g squash
½ pakke bacon - ca 75 g
1½ spsk loppefrøskaller
2 æg
salt og peber

Skær champignon i små stykker og steg på panden sammen med revet squash, så lidt af væsken i grøntsagerne fordamper. Hak bacon fint, og steg det et par minutter.
Hak løg fint, og bland i kyllingefarsen, sammen med hytteost, bacon, stegte grøntsager, loppefrøskaller og æg. Tilsæt salt og peber, og lad farsen hvile mindst 15 minutter, så den lige når at sætte sig.
Steg dellerne i smør eller kokosolie, eller i ovnen - så passer de sig selv.

Jeg fik mine delle med en rest grønlangkål og en grøn salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar