torsdag den 24. oktober 2013

Lækre lår og krydret madbrød

Jeg kan huske som lille, at have fået kalkunlår til aftensmad. Og det var lidt en vild oplevelse hver gang, fordi de er så store, og jeg så lille.
Og i dag fandt jeg så lige et godt tilbud på kalkunlår - 6 stk for 50 kr. Det er billigt!

Jeg lavede dem i ovnen med lidt grøntsager til - meget lækkert, og meget enkelt.
På lårene dryssede jeg lidt kyllingesalt fra Mariager Sydesalt, det er den perfekte krydderiblanding til fjerkræ.
De skal stege i ovnen i ca 50 min.
Efter ca 30 min lagde jeg squashstykker og halve champignoner og lidt smørklumper i fadet, og lod stege med.

MUMS siger jeg bare!




Jeg lavede en portion tzatziki til, en lækker grøn salat, og så fik jeg afprøvet Tatjanas madbrød.

Du skal bruge:
4 æg
½ dl fløde
1/4 dl olivenolie
½ dl loppefrøskaller
1½ dl sesammel, eller 1 dl pofibre og ½ dl fedtreduceret mandelmel
½ dl sesamfrø
1 tsk salt
2 fed hvidløg
2 tsk bagepulver
1 spsk oregano

Varm ovnen til 200 grader.
Pisk de våde ingredienser sammen, bland de tørre sammen, inden de tilsættes. Til sidst tilsættes oregano og knust hvidløg.
Lad blandingen stå og hvile i 10 min, inden massen fordeles på pladen, enten som et stort brød, eller i små flutes.
Bages i ca. 15 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar